Det gode samarbejde

Rundvisning

Rundvisningen er det første fysiske møde med vores børnehus, det er den daglige leder som viser dig og dit barn rundt.  Du skal kontakte den daglige leder for aftale om en rundvisning. Du vil få en kort introduktion til husets pædagogik og hverdagen i huset. Du vil se legepladsen og afdelingen som dit barn skal gå i hvis du allerede har fået tilbudt plads.

Forventningssamtale

Når dit barn starter i Hampeland holder vi en forventningssamtale den første dag.  Her spørger vi ind til dit barn og til jer som familie. Hvad er relevant for os at vide om dit barn i forbindelse med opstarten. Herudover vil vi spørge dig om hvad du tænker er vigtigt i dit barns hverdag? og hvad et godt børneliv er for dig og jeres familie?

Startsamtale

Når dit barn har været i huset i 3-6 mdr. holder vi en samtale om opstarten og dit barns udvikling i perioden. Ved denne samtale deltager den daglige leder så vidt det er muligt. Det er vigtigt for os at få et indblik i jeres oplevelse af huset og opstarten for hele tiden at kunne udvikle os og informationen til jer forældre i denne periode.

Årssamtale

Vi invitere til en årlig samtale, hvor vi fortæller om jeres barns udvikling og trivsel.
Vi arbejder med tidligopsporing og to gange årligt vurderes alle børn i TOPI, så vi sikre alle børns udvikling og trivsel. I den forbindelse udfylder vi en ressourcevurdering på barnet. Disse ressourcevurderinger er udgangspunktet for den årlige samtale.

Det er altid muligt at få en yderligere samtaler hvis der er et behov for dette.

Overgangssamtale

Når dit barn skal starte i skole eller i anden institution, udfyldes i samarbejde med dig som forælder et overgangsskriv. Dette overleveres ved en samtale inden den nye start.

Sammenhæng mellem hjem og institution

Det er vigtigt for os at skabe et trygt og godt samarbejde med dig som forælder, da det for os er udgangspunktet for at skabe sammenhæng mellem hjem og institution. Hvis der sker ændringer for dit barn i hjemmet, det være sygdom, dødsfald eller flytning, er det vigtigt at vi får information om dette, da det har stor betydning for vores forståelse af dit barns reaktioner i hverdagen.

Forældrerådet i Hampeland

Forældrerådet mødes ca. 4 gang årligt og den daglige leder deltager til alle møder.  Der er valg til forældrerådet en gang årligt ved det årlige forældremøde i efteråret. Dog kan I som forældre altid komme med i rådet, der er åbent for alle.
Forældrerådet står bl.a. for vores årlige sommerfest, ”bag for Hampeland”, lygtefest og hjælper ved forældrearrangementer i . Endvidere er de jeres talerør og sparringspartnere til institutionen og der vendes f.eks. pædagogik, økonomi og praktik til møderne.

I forældrerådet vælges en repræsentant fra huset til områdebestyrelsen. Område bestyrelsen består af forældre fra de 8 institutioner i område Ølstykke, samt personalerepræsentant fra personalet i området.  Områdelederen holder møderne på skift i institutionerne. Læs mere om områdebestyrelsen her.

AULA

I Egedal kommune bruger vi AULA til den daglig kommunikation mellem hjem og institution. Du kan med fordel hente AULA forældre app til din telefon.  På AULA kan du følge med i dit barns hverdag og se opslag, billeder, relevant nyt fra huset. Det er også her du skal melde fri, ferie og sygdom for dit barn.

Kontakt til familiesupport i Egedal.