Trivselsvurderinger

Hjernen og Hjertet

I Egedal arbejder vi med tidligopsporing. TOPI

Ressourcevurderinger

I Egedal Kommune gør vi brug af trivselsvurderinger fra barnet er 0 år og til og med indskolingen. Trivselsvurderingerne skal sikre systematisk gennemgang af alle børns trivsel i forhold til fire trivselsparametre:

•    Psykisk og emotionel trivsel
•    Kognitiv og sproglig trivsel
•    Social trivsel – barnets relationer
•    Fysisk og sansemotorisk trivsel.

Det enkelte barns samlede trivsel angives ud fra tre kategorier: trivsel, bekymring, stærk bekymring:

• Trivsel beskriver det barn, der trives og udvikler sig alderssvarende inden for de fire trivselsparametre. Trivsel vises ved farven grøn
  • Bekymring beskriver det barn, hvor der er bekymring for, om det trives, og om barnet udvikler sig aldersvarende inden for en eller flere af de fire trivselsparametre. Der er tegn på, at barnet måske ikke trives og udvikler sig alderssvarende. Bekymring vises ved farven gul
  • Stærk bekymring beskriver det barn, hvor der er stærk bekymring for barnets trivsel, og hvor barnet synes at være i mistrivsel inden for et eller flere af de fire trivselsparametre. Barnet viser sikre tegn på, at det ikke trives, og/eller at det ikke udvikler sig alderssvarende. Der kan være indledt samarbejde med tværfaglige samarbejdspartnere. Stærk bekymring vises ved farven rød.

Ressourcevurderingen er udgangspunkt i den årlige som du som forælder tilbydes om dit barns trivsel og udvikling, og vi deler alle vurderinger med dig via forældreportalen i Hjernen&Hjertet i den forbindelse.

Fokuspunkter

Vi arbejder kontinuerligt med handleplaner for at skabe et kvalitativt pædagogisk arbejde omkring børnenes trivsel, udvikling, læring og dannelse.